Vriendelijke Thai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Vriendelijke Thai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Vriendelijke Thai

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

02 Maart 2015 | Thailand, Ayutthaya

Oke, nu weet ik ook dat het hier kan spoken, bliksem, donder en regen. vannacht en vanmorgen. gelukkig op tijd gestopt voordat ik mijn rondje langs een groot deel tempels wil wandelen. Zoveel tempels in een kleine stad, heel bijzonder. het verbaast mij wel dat de mensen zo arm zijn en er - ook in nieuwere tempels - zoveel bling bling is. Na een lange wandeling ben ik er toe geneigd om een enthousiaste TukTuk Thai te belonen voor zijn vriendelijke getoeter ;-). ik heb al geleerd om maar niet te reageren. Als ik de weg zoek die op de routekaart staat aangegeven niet kan vinden, vraag ik dit aan verschillende Thaise mensen. Vaak wordt er iemand bijgehaald ie een beetje Engels spreekt. Ik kom er niet uit en besluit een omweg te maken. Er stopt een auto naast mij en vriendelijk wordt mij gevraagd of ze mij kunnen helpen. Ze komen er beide ook niet uit en willen mij graag terugbrengen. ook voor hun kost dit nog enige moeite, maar onder telefonische begeleiding van de eigenares van het Geasthouse word ik voor de deur afgezet. Over vriendelijke mensen gesproken....
Oh ja, Mariska, ik ben superblij met je elastiekjes tip voor de tip, voel me nu net af en toe cowboy Greetje...

  • 02 Maart 2015 - 12:51

    Linda:

    Hoi mam,

    Klinkt allemaal goed! Van al die verhalen over eten krijg ik trek

  • 02 Maart 2015 - 14:44

    Mariska:

    Lieve Margreet,
    Je bent echt op je plek daar en wat een leuke foto's allemaal. Hier roept de plicht weer maar ik blijf je volgen. Ik was het niet maar ben nu wel een klein beetje jaloers hoor maar mijn tijd komt nog.
    Wat is een mens nietig tussen al die mooie Boeddha's, ik kan me best voorstellen dat je je verbaast over de armoede van de mensen en de rijkdom van al die beelden. Geniet ervan! Liefs Mariska

  • 02 Maart 2015 - 14:59

    Marije:

    Margreet!

    Wat geniet ik hier van al je verhalen! Vind het geweldig om te lezen hoe ontzettend jij aan het genieten bent en hoe je makkelijk het je allemaal afgaat (zo komt het althans over!!) Wat nou spannend? ;-)
    (ik zei nog tegen Tom dat ik nog nooit iemand zo resoluut naar de douane heb zien lopen op Schiphol als jij deed! Je was er helemaal klaar voor..)

    Heel leuk om al je avonturen op de voet te kunnen volgen! Bovendien een zeer waardevol document voor als je straks weer terugbent! Maar gelukkig duurt dat nog wel even...

    Liefs uit een regen- en hagelachtig Utrecht!

  • 02 Maart 2015 - 18:05

    Ebelien:

    Hoi Margreet,wat leuk je reisverslag! Wat een andere wereld!
    Het lijkt net een verhaal uit een boeiend boek,maar jij maakt het allemaal echt mee!
    Ik kijk weer uit naar het volgende avontuur.
    Liefs van Ebelien

  • 02 Maart 2015 - 19:13

    Linda:

    Hoi hoi nogmaals!
    Zag dat bij mijn vorige reactie halve verhaal is weggevallen.

  • 02 Maart 2015 - 19:53

    Frank De Boer :

    Hoi mam leuk om wat foto's te zien van waar je bent geweest. Leuk zo'n klein vrouwtje bij zo.n groot gebouw :). Ik ben blij dat je je zo vermaakt en alles over je heen laat komen en gewoon naar doet !! Je leert zo heel wat cultuur kennen.

    Geniet er van en we wachten weer op de volgende verhalen.

    Gr Frank

  • 02 Maart 2015 - 21:52

    Els Buwalda:

    Lieve Margreet
    Jee wat ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen!! Wat geweldig en wat knap van je dat je dit allemaal doet! Super hoor en ik ga je volgen! Heel veel reisplezier en pas goed op jezelf

    Groetjes van Jan en Els

  • 02 Maart 2015 - 22:47

    Liesbeth:

    Beetje late reactie. Maar ik heb net al je verslagen gelezen.
    Top wat je doet en ziet en meemaakt.
    En vooral ook heel stoer, zeg!
    Nu snap je wel wat Jurn zo trekt in dat reizen op deze manier, he!
    Margreet, Geniet van alles, ik zou wel ff met je willen ruilen hoor.

    Groetjes!!! Liesbeth

  • 04 Maart 2015 - 18:17

    Mariska:

    Lieve Margreet, hier ben ik weer en ik geniet van je verhalen omdat jij ook zo geniet. Je wordt al vrijer in je manier van reizen maar je verwoordt het heel goed. Het heeft zo zijn voor- en nadelen om alleen te reizen maar het is wel echt jouw reis en jouw belevenissen. Vooral het handen en voeten werk dwingt je om goed naar mensen te luisteren en je gevoel achterna te gaan. Bijzonder en sterkte met alles. Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 14754

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: