Black and White - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Black and White - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Black and White

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

18 Maart 2015 | Thailand, Chiang Rai

Ik wil nog even terugkomen op mijn verslag van gisteren. Ineens herinnerde ik mij het noemen van namen aan kakkerlakken. Op het moment dat ik in gedachten de spin Piet noemde en met klompjes aanzag, uitglijdend over de tegels, werd hij zelfs komisch in mijn gedachten :-)
De rit van Chang Mai naar Chang Rai was als een prachtige excursie. We reden door de bergen, afgewisseld met groene rijstvelden, met daarop de oh zo bekende Thaise huisjes, meanderende riviertjes, kleine dorpjes en grote steden. En in iedere stad of dorp een tempel of een grote boeddha op de berg, daarnaast markten en Thaise mensen die met hun gezin buiten leven. En boven dit alles de ondergaande zon, die langzaam tot een prachtige oranje rode vuurbal de omgeving tot een prachtig plaatje maakt.
Ik zit voor twee nachten in een luxe hotel, waar ik mij eigenlijk met mijn backpack wat misplaatst voel. Ik geniet er maar van. Voor vandaag was mijn uitdaging om met een ' local' bus naar de White tempel te reizen. Ik ben dan voor een retour 40 Bath kwijt i.p.v met de taxi 400 Bath en daarbij maar een uur de tijd krijg om de tempel te bezichtigen. De ' local' bus zit overvol en ik heb nog net niet iemand op schoot, geweldig! Naast mij zit een Thaise vrouw die geniet van een Thaise vrucht, die in en bamboe koker lijkt te zitten. Ik krijg een stukje aangeboden en neem dit aan. Ik vind het heerlijk, maar heb geen idee wat het is. Even later praten we met handen en voeten en laten we elkaar foto's zien. Ik van mijn kinderen, zij van zichzelf waarbij ze in prachtige kleurige kledij aan het dansen is. De tijd vliegt om en al snel zijn we bij de White tempel. Een indrukwekkend tempel,geheel wit met zilver ingelegde steentjes, die schitteren in de zon. Helaas kan ik nog geen foto's op mijn blog zetten, maar geloof me maar, ik had dit niet willen missen. Hier en daar is wel schade aan de tempel door een aardbeving vorige jaar. maar er wordt druk aan het herstel gewerkt. Ook zie ik weer veel monniken die met hun oranje pij prachtig afsteken tegen de witte tempel. Ik loop even later op met de 18 jarige Dorethie uit Duitsland. Voor de middag spreken we af om samen naar het Black house te gaan. Opnieuw met de ' local' bus. De bus gaat pas rijden als hij vol is en onderweg stopt de chauffeur langs de kant. Hij loopt een terrein op- geen idee wat hij gaat doen- en komt na 10 minuten terug. We rijden verder en komen aan bij het Blackhouse, ook dit is heel bijzonder. Het is meer een groot buitenmuseum. Ik heb geen idee wat de achtergrond ervan is, maar ik waan me even in de tijd van de Vikingen. Ook zie ik een paar grote - volgens mij -cobra's in een hutje en wordt ik aan Frank en Sandra hun bruiloft herinnerd door een grote uil. Wie nieuwsgierig is geworden en niet kan wachten op mijn foto's, kan natuurlijk even googlen naar de White tempel en het Black house in Chang Rai. Vanavond nog even naar de markt en morgenochtend vlieg ik van Chang Rai naar Bangkok.

  • 18 Maart 2015 - 14:16

    Jeanet En Hans:

    Whow Whow Whow Margreet
    wat zie en maak jij veel mee je leeft helemaal in een andere wereld
    maar jij past daar wel in en tussen locals
    Nog even en dan ga je samen met Tom verder op avontuur.
    slaap lekker een goede vlucht en geniet verder .
    Liefs uit een koud en mistig Langendijk xxxxxxx

  • 18 Maart 2015 - 20:59

    Wim Van Der Meer:

    Margreet, wat maak je veel mee.
    En wat heb je een plezier.
    En je kunt het zo goed verwoorden.
    Ik lees het met veel plezier.
    Ik zou zo met je willen ruilen.
    ik kijk al weer uit naar jouw volgende verslag.
    Groetjes Wim.

  • 19 Maart 2015 - 07:44

    John En Angelique:

    Lieve Margreet,

    Wat een avonturen! Wij wensen je alvast heel veel reisplezier met Tom. Wat zal je daar naar uit gekeken hebben! Wat kan jij het onwijs leuk vertellen/opschrijven allemaal. We genieten van je verhalen.Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 14751

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: