Vliegende honden - Reisverslag uit Pulau Wangiwangi, Indonesië van Margreet - WaarBenJij.nu Vliegende honden - Reisverslag uit Pulau Wangiwangi, Indonesië van Margreet - WaarBenJij.nu

Vliegende honden

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

06 April 2015 | Indonesië, Pulau Wangiwangi

Opnieuw snorkelen en duiken. Vandaag duiken Ahmad en Tom onder aan de dropoff en ik snorkel daarboven. Zodoende hebben we regelmatig oogcontact en zien we soms dezelfde vissen. Gaaf! Tegen de avond op de scooter de berg op om een mooie zonsondergang te zien. Als we terugrijden vliegen er tientallen vliegende honden over ons heen. Indrukwekkend! De volgende ochtend op de boor naar het eiland Kaledupa. Met de scootertaxi naar de andere kant van het eiland om met een klein bootje verder te gaan naar onze bestemming, het eiland Hoga. Opnieuw een paradijsje met onze hut aan zee. 's Middags snorkelen we samen voor ons resort en genieten van het mooiste koraal en de mooiste vissen die ik ooit heb gezien. De volgende dag bezoeken we het dorp op palen van de zeezigeuners. Deze mensen leven echt van de zee.
De dag daarop varen we naar Wangi Wangi. Met duiken heeft Tom een topdag. Hij ziet onder andere zwartpunthaaien en eagle rays. Ook worden we thuis uitgenodigd bij de duikgids. Voordat we het weten zitten we bij het gezin aan tafel te eten en kunnen we zien hoe een huis er van binnen uitziet. Eenvoud is het sleutelwoord. Niets aan de muren en alleen de hoognodige meubels. De douche bestaat uit een paar teilen met water en een bakje om het over je heen te gooien....
De volgende dag vliegen we terug naar Makassar om de dag erop samen terug te vliegen naar Amsterdam. Ik heb zoveel gezien en meegemaakt en ben zo tevreden en voldaan, dat ik heb besloten om samen met Tom dit prachtige avontuur af te sluiten. Ik had er geen dag van willen missen! Ik heb heb zin om thuis de foto's bij mijn verhalen te plakken en een boek te maken van deze geweldige reis.
Tom, super bedankt voor de fantastische weken!! Iedereen bedankt voor alle fijne reacties!

  • 11 April 2015 - 16:35

    Hans En Jeanet:

    Whow Magreet en Tom
    Wat hebben jullie samen prachtige weken gehad en zoveel gezien en beleefd
    Nou wij kijken ook uit naar al de foto's en verhalen.Al vonden we dit al ontzettend leuk om even mee te genieten van je belevenissen met deze korte verslagjes
    Wat heerlijk dat jullie samen naar huis komen
    een hele goede vlucht en tot snel
    Hans en Jeanet xxxxxxx

  • 11 April 2015 - 17:48

    Frank:

    Hoi mams het mooie uitdagende avontuur zit er bijna op. Nog even en je bent weer in ons half koude kikkerlandje. We zijn benieuwd naar je mondelinge verhalen en leuke foto, s. In ieder geval hebben we je verhalen op de voet gevolgd . We zien je snel weer.

    Groeten Frank en Sandra
    Linda, Ivo en Eefje
    Marije en de hele katten familie

  • 11 April 2015 - 20:30

    Sabine:

    En zo komt er ook een eind aan jouw mooie verhalen. Wat heb ik daarvan genoten, net of ik er soms even bij was en over je schouder meekeek. Lieve Margreet, we spreken elkaar gauw weer in de sauna om weer heerlijk bij te kletsen. Een hele dikke knuffel en fijn dat je weer veilig op Nederlandse bodem bent. Veel liefs sabine

  • 12 April 2015 - 09:02

    Marjokok:

    Wat een geweldige,onvergetelijke reis hebben jullie gemaakt,
    Ik ben heel nieuwsgierig naar je verhalen en foto's,ik kijk er naar uit,gezellig met een bakkie thee erbij!
    Welkom thuis,het zonnetje schijnt hier voor je!
    Veel liefs Marjo

  • 12 April 2015 - 14:08

    Wim+coby:

    Lieve Margreet,allereerst bedankt voor je prachtige verhalen over je belevenissen.We zien er naar uit om je reis momenten met jou en je fotoos hertebeleven.We wensen je een fijne terugreis enhopen je spoedig terug te zien.
    Lieve groet Wim+Coby

  • 12 April 2015 - 17:06

    Joke:

    Goede reis terug. See you!

  • 13 April 2015 - 08:30

    Marijke Van Der Hilst:

    Wat een geweldige reis met mooie verhalen.
    Een ervaring die je verder in je leven meeneemt.
    Geweldig. Ik heb me zelf vaak afgevraagd , zou ik het durven ?
    Maar ja hebt het gedaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 14750

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: