De oma s - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu De oma s - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

De oma s

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

01 Maart 2015 | Thailand, Ayutthaya

Gisterenavond een half uur gereisd met de trein om te eten in een straat waar je moeite hebt om te kiezen welk tentje het lekkerste ete n heeft.Gelukkig weet Tim veel van eten en het was dan ook smullen.Vanmorgen met een minibus naar Ayutthaya gereden. ik verblijf in het guesthouse Moradok Thai. Het ziet er gezellig uit en ik besluit om deze dagen ook even bij te komen van de volle dagen in Bangkok.Door een Belgisch stel het hemd van het lijf te vragen, weet ik al snel waar de supermarkt is en waar ik heerlijk kan eten. Het is heet buiten en ook de Thaise mensen zuchten en steunen. het is de tweede keer dat ik met een Thaise vrouw spreek? die bang is om bruin te worden. Hihi, gekke wereld, wij liggen in de zon om bruin te bakken, en de Thaise mensen zijn jaloers op onze blanke huid. Bij het bekijken van een ruine, vraagt een oma of ik met haar kleindochter op de foto wil. Ook zij heeft haar man jong verloren en zo heb ik bijzondere gesprekken met de Thaise mensen. Geweldig, dit is wat ik wilde!
s avonds, nadat ik heb gegeten, zittend tussen de Thaise bevolkingt raak ik aan de praat met een Franse backpacker, Brice. We krijgen het over het Boeddhisme en het is wel een bijzonder toeval dat zijn moeder Tich Nhat , his name isBriceTahn kent de zenmeester die ik heb ontmoet bij mijn retraitre in Frankrijk.
Moe en tevreden duik ik mijn bed in.

  • 02 Maart 2015 - 14:57

    Jeanet:

    Hoi Margreet
    Whow wat ben jij daar aan het ondernemen
    en wat heerlijk om te lezen dat je al zoveel hebt ondernomen.
    vele mensen al gesproken en VOORAL aan het GENIETEN bent
    blijf dat doen en neem af en toe ook ff pauze he je hebt nog vele dagen te gaan(lol)
    Liefs van ons

  • 02 Maart 2015 - 18:26

    Tom:

    Ik zie foto's!! Gaaf!

  • 02 Maart 2015 - 21:31

    Wil Overtoom:

    Zo te lezen geniet je enorm en wat 'n mooie foto,s. Doe rustig aan ,maar geniet er wel van. Laat alles goed tot je doordringen. Heel veel reisplezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 14762

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: