Tuktuk, Ferry, bus.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Tuktuk, Ferry, bus.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Tuktuk, Ferry, bus....

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

27 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Ik heb een onrustige nacht. Ik vind het toch wel spannend hoe iik morgen de weg ga vinden en ik word wakker door een dame die volgens mij stoned is en erg luidruchtig. Vroeg in de moergen ga ik op stap en als is op mij kaart kijk hoe ik moet lopen word ik door een behulzame Thai de weg gewezen en hij regelt voor een klein prijsje een tuk tuk en stelt voor om ook naar een Thais Tourist centrum te gaan. en zo ineens zit ik in een tuktuk. Ik laat miij voorlichten en besluit om het een en ander voor mij te laten regelen. Wel wat meer geld kwijt, maar ik ben wel lief voor mezelf ;-)! De tuktuk brengt mij naar de rivier, waar ik voor veel geld een uur een boottrip kan maken. Ik zie aan de tafel achter miij een paar backpackers, sta op en vraag wat hun moeten betalen. Dit komt overeen, maar ze waren op een andere plek geweest waar ze veel minder hoefde te betalen. ik vraag of ik met deze Duitse jongelui mee kan optrekken. zo gezegd zo gedaan. We betalen veel minder, maar achteraf nog altijd veel te veel, maar oke, dat is wat Tom voorspeld heeft.... Wel heb ik de Wat Arun bezichtigd, gaaf!!!
Ik denk er ineens aan dat je je kinderen alles kan vertellen, maar sommige dingen moeten ze eerst zelf ervaren. nu is het andersom, ik kan alles vantevoren weten, maar leer door eigen ervaring ;-)
Het is tussen de middag en veel te heet om naar het paleis te gaan en we besluiten om terug te gaan naar onze hostels. Ik vertel hun dat we ook met de local Ferry kunnen gaan en ik neem het voortouw om uit te zoeken waar de haltes ziijn. Voor een luttle bedrag stappen we op de boot, het reizen liijkt op de treinreis van Alkmaar naar Amsterdam in de spits, overvol... Maar wel gaaf!
Ik moet er eerder uit dan het Duitse stel en loop vervolgens brutaal weer op met een Poolse dame en haar vriend uit Equador. Ik leer van haar hoe je telkens naar de weg blijft vragen net zo lang tot je op de bestemming bent waar je moet ziijn. Biij miijn hostel aangekomen word iik door een Filipiijns backpackers stel gevraagd om mee te gaan naar een Gezondheidsmuseum. Met de locale bus rijden we door China Town en komen bij een hallte uit bij de Grand Palace. We bezoeken het gezondheidsmuseum en verkennen daarna de omgeving. Ik probeer allerlei Thaise gerechten uiit, heerlijk!!!!
Door mijn ervaring van vanmorgen vertel iik dat we met de Ferry terug kunnen naar ons hostel. Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ben door het jonge stel uitgenodigd om naar de Fillipijnen te komen, waar zij mij de omgeving willen laten zien. Ik ga zeker Email adressen uitwisselen!
Oke, veel verhaal... ik heb ook het idee dat ik al een week in Thailand ben en moest toch even omschakelen om niet in het Engels miijn verslag te doen, hihi
Morgen een nieuwe poging om naar het paleis te gaan, ik ga nu met bus, ik weet hoe het moet :-)
Groetjes aan iedereen

  • 27 Februari 2015 - 15:02

    Aafje:

    Lieve Margreet,
    Eerlijk gezegd keek ik al uit naar een bericht van jou. Fantastisch hoe je in zo'n korte tijd
    al zo goed de beginselen van het backpacken onder de knie hebt gekregen.
    Geen ll- packpacker meer hoor, maar een volslagen-echte!!
    Lieve groet vanuit het verre westen, Aafje

  • 27 Februari 2015 - 16:10

    Jeanet:

    Hoi Margreet
    ben nog aan het bijkomen van je eerste verhaal
    en er staat alweer een heel verslag om te lezen.Heerlijk
    Zo nou jij weet wel je weg te vinden daar en zoals ze hier zeggen komt wel goed schatje.
    Liefs van ons Hans en Jeanet

  • 27 Februari 2015 - 16:18

    Tom:

    Te gek! Allemaal in één dag... Er zijn vast ook tuktuk chauffeurs die je vertellen dat de Grand Palace dicht is vanwege een 'feestdag', maar wel een andere 'tempel' weten, toevallig pal naast het winkeltje van hun broer ;-) Tof dat je de ferry gevonden hebt, Wat Arun vond ik ook erg mooi! Het is maar goed dat we straks drie weken hebben om al je avonturen te bespreken, minder zou waarschijnlijk niet genoeg zijn...

  • 27 Februari 2015 - 17:37

    Joke Klos:

    top margreet. Ga zo door!lekker om je verslagen te lezen

  • 27 Februari 2015 - 18:23

    Els:

    Hoi Margreet
    Zo jij hebt al in korte tijd al veel meegemaakt en ontdekt.
    Je voelt je aardig op je gemak daar, zo te lezen.
    Ik vindt het maar stoer van je hoor!
    We gaan je op internet volgen en genieten nu al van je verslagen
    .Ga op avontuur en geniet ervan.
    Groetjes en liefs van Jeroen en Els

  • 27 Februari 2015 - 20:06

    Mariska:

    Lieve Margreet,
    Fijn om wat van je te horen want ik was wel heel benieuwd hoe het allemaal is gegaan en gaat. Je wordt wel een beetje brutaal hoor om overal zomaar op af te stappen. Grapje je hoor, het is juist heel dapper en ook de manier om van alles aan de weet te komen. Je leert snel en nog even dan ga je anderen vertellen hoe het moet. Wat heb je al een mooie dingen gezien en mee gemaakt. We blijven je volgen, Iwan ook. Sterkte met alles en geniet ervan. Liefs van Mariska, Peter en Iwan.

  • 28 Februari 2015 - 13:08

    Willem:

    Lieve Margreet,we lezen je verslag met veel plezier en vinden het harstikke gaaf dat jij je in je eentje zo aanpast in die hectische omgeving .We proberen ons er een voorstelling van te maken en daarom alleen al;petje af voor je manier waarop jij je in dit avontuur stort.We blijven je volgen en hopen dat je ons nog lang op ''spannende'' verhalen kunt trakteren.
    GENIET en deel met ons

    Lieve groet van Willem+Coby.

  • 28 Februari 2015 - 19:05

    Mariska:

    Lieve Margreet,
    Wat een belevenissen allemaal. Zelf moet ik nog wennen dat je er even niet bent want hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Inmiddels ligt wel de atlas op tafel want als ik weer wat van je hoor zoek ik het op.
    Fijn dat je al dingen met anderen kunt delen want die hebben er meteen een beeld bij. Ik ben benieuwd naar je foto's. Blijf genieten en ga je neus achterna! Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 14811

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: