Apetrots! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Apetrots! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Apetrots!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

20 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

De laatste avond in Chang Rai was heel bijzonder. Er was een avond markt met dans, een muziekgroep met snaar instrumenten en zang. Onder het genot van een verse fruitshake zat ik te genieten. Ik werd aangesproken door een Thaise oudere dame met wel een aardige alcohol wolk om haar heen. Om een lang verhaal kort te maken, binnen 10 minuten zat ik bij haar familie aan tafel, waar ze al een jonge Hollander en een oudere had verzameld, waarvan ik mij van de laatste afvroeg of hij het allemaal nog wel snapte.... Ik kon van alles te drinken krijgen, maar bedankte vriendelijk met de goede reden dat ik de volgende ochtend helder moest zijn om te vliegen. Na een paar dikke knuffels en een bloemen ketting wist ik mijn weg te vervolgen... Op weg naar mijn hotel bleef ik wachten tot de gouden klokkentoren die in het midden van een rotonde staat zijn kunstje zou doen. Op het hele uur veranderde de klokkentoren in allerlei kleuren, van rood naar groen naar blauw enz. daaraast speelde er gedurende een minuut of tien muziek. Weer een cadeautje!
Het vliegen- de volgende ochtend- vanaf een vreemd vliegveld vond ik best wel spannend, maar viel achteraf erg mee.Ik besloot om niet gelijk met de taxi naar mijn hostel te gaan, maar eerst uit te zoeken of ik met de trein kon. Ik sprak een studente aan en zij bracht me bij de bus, ik begreep dat dat eenvoudiger was dan de trein. Ik zat eerste rang, voorin naast de chauffeur en heb anderhalf uur mijn ogen uitgekeken naar de
' gekte' om mij heen. Eettentjes langs de weg, maar ook een vrouw met een naaimachine, een schoenenlapper, tja je kunt het zo gek niet bedenken. regelmatig staat het verkeer helemaal vast. De scooters en wandelaars krioelen daar doorheen. Het oversteken over de weg via een zebrapad is een spannende onderneming. Een goed moment uitzoeken en soms met je hand de auto's tot stoppen manen. Dit doe je ook als je met de bus mee wil, naast de vaste haltes stopt de bus ook soms midden op de weg als je aan de kant even met je hand een teken geeft. Ik denk ook aan de formule 1 races als ik de scooters- soms wel 25 tot 40- zie die zich voor de auto's verzameld hebben voor een rood verkeerslicht. Voordat deze op groen gaat gaan de eerste scooters er al vandoor. Soms lijkt het wel alsof ik met een tijdmachine in een andere tijd terecht ben gekomen. Ik kom aan bij mijn eerdte hostel Het is als thuiskomen. Alles lijkt er wel anders uit te zien na 3 weken, nu de spanning er een beetje af is en ik wat ervaring rijker ben. Ik ben apetrots en trakteer mezelf op een heerlijke maaltijd met een biertje. Vandaag naar een groot park toegelopen en met een boek in de schaduw mezelf prima vermaakt. Op de terugweg loop ik langs een ziekenhuis en zie de verpleegkundigen met jurken aan en gesteven kapjes op hun hoofd... De kapjes heb ik zelfs niet meer meegemaakt.
Dit is mijn laatste verslag uit Thailand, morgenochtend om 6.30 uur vlieg ik naar Jakarta waar ik Tom zal ontmoeten :-)
Iedereen tot zover bedankt voor alle fijne reacties. Fijn om zoveel steun te krijgen! Het hielp mij echt door lastige momenten heen!!

  • 20 Maart 2015 - 11:04

    Ingrid:

    Hallo Margreet,
    van mama (buurvrouw Wil) hoorde ik van je reis, en sindsdien volg ik trouw je verhalen
    geweldig dat je deze stap hebt genomen en heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt
    je bent al helemaal een volleerd backpacker, niet de taxi nemen, maar op zoek naar een bus, goed hoor, en zo zie je ook veel meer van het land en de mensen natuurlijk
    heel veel plezier de komende weken met Tom, en geniet!!
    liefs
    Ingrid

  • 20 Maart 2015 - 11:56

    Sandra:

    Heyyy lieve margreet,
    Wat ben jij een topper zeg. Het klinkt allemaal fantastisch. Wat een avonturen en lef je slaat je er goed doorheen. Ben nu al super benieuwd naar alle fotos.
    Geniet van de aanwezigheid van Tom en alle volgende avonturen.
    We zijn trots op je!
    Xxx en liefs

  • 20 Maart 2015 - 12:07

    Angelique :

    Je hebt echt de 1e prijs verdiend als backpakker. Je bent een topper en allround vrouwelijke ondernemer!! Groetjes aan Tom en reisplezier

  • 20 Maart 2015 - 12:22

    Ella (Schagen):

    Margreet,
    wat aardig van inwoners van Chang Rai dat zij een afscheidsfeest voor jou hebben georganiseerd! ;-)
    Het is zo leuk dat je ons allemaal (jouw volgers) laat genieten van jouw belevenissen!
    Ik wens je een super mooie tijd met je zoon en...blijf schrijven AUB!

    Groetjes, Ella

  • 20 Maart 2015 - 12:46

    Joke:

    Fantastisch. Zo zie je maar weer dat je veel meer aan kunt als dat je lange tijd gedacht hebt. Ne bent een powervrouw. Succes en veel plezier met Tom. Enjoy!

  • 20 Maart 2015 - 12:53

    Marjo:

    Lieve Margreet

    Apetrots wat je zelf zelf zegt,en terecht !!
    Wat dapper wat je allemaal ondernomen hebt,en nog ga ondernemen.
    Heel veel plezier met Tom en de volgende belevenissen.
    Veel liefs Marjo

  • 20 Maart 2015 - 14:03

    Aafje:

    Lieve Margreet,
    Het eerste deel van je reis zit er nu op. Wat heb je het fantastisch gehad! Dank voor alle
    reisverslagen. Wij konden zo meegenieten van al dat moois.
    Nu op naar de ontmoeting met Tom en het vervolg van de reis. Wij kijken nu alweer uit naar de verslagen. Liefs, Aafje

  • 20 Maart 2015 - 15:31

    Cilia:

    Hoi Margreet
    Heel veel plezier met Tom en doe hem de groeten van ons!!!

  • 20 Maart 2015 - 19:01

    Els:

    Lieve Margreet
    Het is gelukt,je hebt het in je eentje voor elkaar gekregen
    om jezelf in zo'n ver land ,zonder de taal te spreken, te redden.
    Je mag trots op jezelf zijn!!!
    Nu nog lekker gaan genieten samen met Tom.
    Nog heel veel plezier.
    Liefs van Jeroen en Els

  • 20 Maart 2015 - 20:17

    Marijke:

    Lieve Margreet,
    Ik kan alleen maar zeggen waauuuuw !!!!!!! Hoe je het allemaal doet. Gewoon super Als je straks weer in Nederland bent. Draai je nergens je hand meer voor om.
    Leuk om al je verhalen te lezen. Ik hoop dat er nog vele komen, maar vooral dat jij geniet.
    Groetjes van uit de kou in New York .
    Big hug, Marijke

  • 22 Maart 2015 - 08:03

    Anne:

    Hoi lieve Margreet,
    Je hebt je roeping gemist; schrijfster worden!! Maar dat komt ook nog wel...... Wat leuk je te volgen, wat een superavonturen. Fijn voor je nu een aantal weken alles met Tom te kunnen delen.....
    Ik ben net terug van sneeuwschoenwandelen, het was weer supergaaf maar wel heel zwaar deze keer,omdat ik met griep liep......Ik moest regelmatig aan je denken als ik weer op een berggraatje liep of in een "on"- bemande hut lag te slapen ;) Veel plezier verder!!!
    X Anne

  • 22 Maart 2015 - 12:19

    Nel En John:

    Dag Margreet, we waren een weekendje Zeeland dat is wel andere koek maar thuis komen mail
    nakijken en weer een verslag van jou super geniet lekker van je reis en van Tom doei stoere schoonzus
    knuffels uit Woerden

  • 25 Maart 2015 - 19:16

    Angelique:

    Hoi Margreet,
    Wat maak je veel mee op je avontuurlijke reis. Geweldig om dit te lezen.
    We wensen je heel veel plezier met Tom en geniet er vooral lekker van.
    Vandaag is het paasvee in Schagen. Ik ben vanochtend met Atie naar de markt geweest. Het was een beetje miezerig weer maar wel gezellig. Vanmiddag klaarde het gelukkig op en kan iedereen een biertje buiten drinken.
    Gisteren is bij mij een grote PVC koe gebracht die ik moet schilderen voor een volleybalmaat van Rob. Hij wil de koe n.l. met de bloemendagen in de tuin zetten. Het is wel een leuke uitdaging om zo'n groot object te schilderen. Ik maak steeds foto's van de vorderingen die ik maak. Het eindresultaat krijg je nog wel een keer te zien.
    Groetjes van ons.

  • 28 Maart 2015 - 19:17

    Leony Vleeshouwers:

    Nu pas je reisverslagen gelezen. Enerzijds schandalig anderzijds geeft het gelijk een beeld van je volgende dappere stappen. Het wordt een boek.... En volgens mij heb je met Gerrit je rust kunnen vinden..toch. Dit moet je toch krijgen als je met 5 monniken mantra's opzegd/ mediteert.. Hoe dan ook rust geeft het.
    Wat zal het heerlijk zijn om met Tom e.e.a. Af te ronden en vervolgens naar je andere kids te gaan en..je kleinkind

    Margreet nog heel veel liefs en reis plezier ik ga je nog zien hoop ik, met mij overigens alles meer dan oké xx Leony

  • 28 Maart 2015 - 19:17

    Leony Vleeshouwers:

    Nu pas je reisverslagen gelezen. Enerzijds schandalig anderzijds geeft het gelijk een beeld van je volgende dappere stappen. Het wordt een boek.... En volgens mij heb je met Gerrit je rust kunnen vinden..toch. Dit moet je toch krijgen als je met 5 monniken mantra's opzegd/ mediteert.. Hoe dan ook rust geeft het.
    Wat zal het heerlijk zijn om met Tom e.e.a. Af te ronden en vervolgens naar je andere kids te gaan en..je kleinkind

    Margreet nog heel veel liefs en reis plezier ik ga je nog zien hoop ik, met mij overigens alles meer dan oké xx Leony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 14812

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: