Pulau Bangka - Reisverslag uit Lihunu, Indonesië van Margreet - WaarBenJij.nu Pulau Bangka - Reisverslag uit Lihunu, Indonesië van Margreet - WaarBenJij.nu

Pulau Bangka

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

21 Maart 2015 | Indonesië, Lihunu

Vanuit Bangkok vlieg ik naar Jakarta, Indonesië. Op het vliegveld ontmoet ik Tom en onder het genot van een kopje thee én heerlijke bonbons uit Utrecht vertel ik al mijn belevenissen van de afgelopen weken aan Tom.
We verblijven een nachtje in Monado. Als we 's avonds wat gaan eten, worden we overvallen door een hoosbui. De schoenen gaan uit, de broek wordt opgestroopt en zo waden we door het water terug naar ons hotel.
De volgende ochtend zie ik vanuit de auto een schitterende omgeving. Veel palmbomen, groene heuvels, kleurrijke huisjes en in ieder dorpje een kerk. Daarna met de boot naar onze bestemming, het eiland Pulau Bangka. Ademloos kijk ik naar het heldere blauwe water de groene bergen, vissersbootjes, witte strandjes met daarboven een helder blauwe lucht met witte wolken... Kortom een paradijsje!!
De volgende dag maak ik een proefduik. Spannend, maar ook gaaf. De 2e duik, duik ik ook samen met Tom. Wow wat is dit gaaf! Daarnaast geniet ik van het snorkelen en zie de mooiste vissen en koralen. Ook maken we een wandeltocht naar het dorp, waar ik hand in hand loop met de kinderen van het dorp. Ik voel mij net een beetje Erica Terpstra.
Vreemd vind ik het dat wij als blanke hier echt een bezienswaardigheid zijn... De kinderen roepen ons bule bule na, wat witte mensen betekent.
Het is fantastisch en Tom is geweldig! Hij spreekt naast Engels een aardig woordje Indonesisch, wat vaak vele deuren opent...

  • 28 Maart 2015 - 13:10

    Hans En Jeanet:

    Hoi Margreet en Tom
    whauw wat een heerlijk verhaal wat zijn jullie samen heerlijk op reis deze dagen>
    En ja zo'n gids naast je is toch heerlijk meis.
    Dubbel genieten zo samen
    en wij kijken weer uit naar een volgend verslag
    Lieve groetjes aan jullie
    Hans en Jeanet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 14761

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: