Andere wereld - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Andere wereld - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Andere wereld

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

04 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Nu schrijf ik voor het eerst vanuit een internetcafe in Sughothai Thailand. Gisteren leuk opgetrokken met Brice and Match. Vanmorgen met de bus naar Sughothai vertrokken.
Al menige keren ben ik in de truukjes van de Tai getrapt en heb te veel betaald! Ik denk al veel aan Gerrit deze reis, maar zeker ook als het om onderhandelen gaat, tja daar was hij toch een meester in.
Hier praten de mensen bijna geen Engels, dus wordt het handen en voeten werk als ik iets te weten wil komen. Veel vragen en als ik er niet uitkom, stap ik op een paar andere backpackers af. Hihi, vragen leer ik hier wel, anders kom je letterlijk nergens.
Mijn guesthouse zit aan het Historical Park. Morgen de omgeving uitgebreid bekijken. Ik huur denk eens een fiets, dat is ook weer eens wat anders.
Het alleen zijn heeft zijn voordelen, je hoeft met niemand rekening te houden, het niet kunnen delen met iemand, is wel wat ik mis.

  • 04 Maart 2015 - 14:15

    Henk Heemskerk:

    Hoi Margreet,

    Leuk om je verhalen te lezen. Het doet me een beetje denken aan mijn voetreis naar Santiago. Vooral de taal is een mooie barrière. Communiceren met mensen die een andere taal spreken is gewoon heel gaaf om te ervaren. En zo blijkt dat je met handen en voeten overal wel uitkomt. En lukt het een keertje niet dan is er nog geen man overboord. We hebben het in de wandelgroep toevallig over je gehad. Het leeft in de groep dat je zoiets gewoon doet. Een aantal wandelaars volgen je al.
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen.

    Groetjes, Henk










  • 04 Maart 2015 - 14:18

    Tom:

    Heeee Sukhothai! Daar ben ik ook geweest :-) Fietsen is leuk daar, zeker doen!

    Ja, die Thai zijn verrekte sluw, die hebben inmiddels wel geleerd hoe ze aan de toeristen kunnen verdienen... Ach en 'te veel' is maar relatief he, met die prijzen daar :-) In Azie is het vrij normaal dat je als toerist bijvoorbeeld iets meer betaald voor het bezichtigen van een monument dan de locals. Maar die verrekte trucjes...je voelt je vaak toch een beetje opgelicht. Hoort bij het spelletje...

    Wat betreft het niet kunnen delen van je ervaringen, dat herken ik wel! Hoewel, volgens mij leven hier een boel mensen met je mee ;-) En je maakt ook weer bijzondere nieuwe vrienden. Hoe dan ook, geniet van alle nieuwe, unieke ervaringen, jouw eigen avonturen! Nog een paar weekjes en we kunnen ze uitgebreid delen!

    Groetjes, Tom

  • 04 Maart 2015 - 16:47

    Aafje:

    Lieve Margreet,
    Dank je wel voor weer zo'n mail om ons allemaal mee te laten genieten van wat jij daat allemaal meemaakt.Lieve groet uit een winderig/regenachtig ZS, Aafje

  • 04 Maart 2015 - 17:35

    Hedy:

    Sawadee Kha,

    Jaaaa Sukhothai !!!
    Naar aanleiding van jouw verhalen had ik het er gisteren met Remy nog over. Herinneringen opgehaald en onze foto's van Thailand nog eens bekeken. Het is inderdaad een geweldige plek om daar rond te fietsen.
    Ik volg met plezier jouw verhalen, waardoor ik van achter mijn computer met jou meegeniet en een klein beetje met je meereis.

    Groetjes
    Hedy

  • 04 Maart 2015 - 19:51

    Linda :

    Hoi hoi

    Ja qua onderhandelen had je paps en goed bij kunnen hebben!
    Maar al dat 'rare' eten, en geen uitgestippelde paden..weet niet of hij daar blij van zou zijn geworden ;)
    Eefje heeft al meerdere keren naar je gevraagd, dus die mist je ook ( jammer dat je geen foto in deze reactie kan plaatsen). En ben het met Tom eens, begrijp dat 'real live' met iemand je verhalen delen leuker is, maar wij zitten klaar nu hier achter pc en straks bij thuiskomst! En begrijp idd dat het lastig is dat je in trucjes Thai trapt, maar je bent pas een weekje bezig, niet zo hard zij voor jezelf! Pas over paar maanden mag je je echt 'stom' vinden als je erin trapt...maar nu! Leer ervan en niet te lang bij stilstaan. Zonde van je tijd.
    We houden van je! Xx Linda en Eefje

  • 04 Maart 2015 - 20:06

    Cilia:

    Vergeet het maar dat je het niet kunt delen
    Wat denk je van ons, al die trouwe volgers in Nederland???????
    Elke dag ff gauw kijken wat je weer hebt beleeft
    Wij willen niks missen hoor!!

  • 04 Maart 2015 - 21:09

    Wim Van Der Meer:

    Ik ben echt wel jaloers op je.
    Kan je wel een beetje goed slapen bij die temperatuur? Hoe kan ik de foto's zien?
    Ik vindt het knap van jou, zo alleen zo ver weg.

  • 04 Maart 2015 - 22:29

    Yvonne Spaansen:

    oi Margreet wat ben je toch een doorzetter,alles ondernemen,allemaal nieuwe vreemde gebeurtenissen.Petje af hoor en dat nog maar na een week.Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

  • 04 Maart 2015 - 23:46

    Sabine:

    Lieve schat, JIJ deelt het met alle mensen die al je mooie reisverhalen lezen. En je ontmoet mensen, bijzondere mensen. Wij genieten met volle teugen!!! Je doet het perfect, je bent een heldin.

    Dikke knuffel Sabine

  • 05 Maart 2015 - 14:51

    Ella (Schagen):

    Lieve Margreet,

    wat leuk om jouw reisverslagen te mogen lezen!
    Nog maar één week van huis, maar het is alsof je nooit anders hebt gedaan. Je beschrijft het zo mooi, je neemt de lezers mee op reis en laat jouw avonturen beleven. Ik heb zelf hele goede herinneringen aan Thailand, van ruim 20 jaar geleden, die nu door jouw verslag heerlijk "boven borrelen". Ik krijg er warm van...

    Groetjes, Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 14814

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: