Van het ene in het andere uiterste - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Van het ene in het andere uiterste - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Van het ene in het andere uiterste

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

05 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Fijn al die lieve berichtjes!
Het was vandaag een enerverende dag.
vanmorgen een fiets gehuurd om het Sukhothai Historical park te bekijken. Als ik bij de eerste tempel stop om deze te bekijken, kom ik Roman tegen uit Frankrijk. Ik heb hem gisteren op het busstation ontmoet in Ayutthaya. Hij heeft een scooter gehuurd en is enthousiast Hij nog nooit geen scooter heeft gereden. Omdat er veel op loopafstand is, vraag ik of we samen op zullen trekken. Zo gezegd zogedaan. Hij laat mij zelfs even op de scooter rijden... gek hoor na zoveel jaar weer eens op zo'n snelle tweewieler, mar wel gaaf!. We staan op het punt om het Nationaal museum te verkennen. Als hij optrekt verliest hij de controle over het stuur en rijd daardoor tegen een gehuurde bus op van Nederlanders. Ik sta op dat moment aan de andere kant van de weg. Hij is nauwelijks gewond, de scooter en de auto zijn beschadigd. De Nederlander is bereid om de schuld op zich te nemen waarbij Ramon alleen het eigen risico hooeft te betalen. Hij was niet verzekerd voor de scooter. Hij is aardig van slag, van 300 euro is voor hem veel geld. Na een uur besluit ik toch echt weg te gaaan omdat ik erg veel trek heb. Ik heb wel besloten dat ik niet zo snel achterop zal gan bij iemand die nog geen scooter ervaring heeft. Dat had hij wel gevraagd... Als ik ga zitten om te eten zie ik een Duits gezin dat op reis is met hun zoon van 11 en dochter van 5 maanden. Hun heb ik in het vorige hostel ontmoet. Tijdens het eten pas ik even op als pa en moe even een rondje tempels gaan bezichtigen. Vervolgens naar het museum en daarna vervolg ik met de fiets mijn route. Als ik bij een klooster aankom, hoor ik de klok luiden. Ik ga naar binnen en een vijftal monnikken zingen Mantra's. Ik loop naar voren en vraag of ik plaats mag nemen. Ik heb een uur met hun gemediteerd. Geweldig!!! Met het voordoen van de loopmeditatie worden we uitgebreid op de foto gezet door een andere monnik. tot slot weer heerlijk gegeten!

  • 05 Maart 2015 - 15:25

    Jeanet:

    Lieve Margreet
    Whow whow en nog eens whow
    je bent nog maar een weekje weg
    en wat heb jij al veel gezien gedaan en ondernomen.
    Wat zijn je verhalen heerlijk om te lezen
    Dat was even een ervaring met de scooter maar laat het weer los .
    Dat zal zeker fijn zijn geweest om te mediteren bij de monniken whauw
    meis ik zeg tot het volgende verhaal en jij geniet en geniet met volle teugen xxxx
    Liefs Hans en Jeanet

  • 05 Maart 2015 - 18:16

    Tom:

    Vijf monniken in een klooster die mantras zingen...daar kan geen mp3'tje tegenop ;-)

    Trouwens, ik heb scooter leren rijden in Thailand (Pai)! Hopelijk durf je straks wel bij mij achterop ;-)

  • 05 Maart 2015 - 18:48

    Margreet:

    Hoi Margreet, je verhaaltjes gelezen, wat maak je veel mee. Fantastisch, trots op je. Wat een stoere ben jij. Veel fun.groetjes Margreet

  • 05 Maart 2015 - 19:02

    Marije:

    Jeetje! Ongelooflijk hoeveel bijzonders je meemaakt! Onverwachts mediteren met monniken! (wat Tom zegt! Daar kan geen MP3'tje tegenop hihi!)

    En wat gaaf dat je steeds toevallig mensen tegenkomt die je al eerder gezien hebt (en dat het Duitse stel jou even twee kinderen toevertrouwt!)

    En misschien kun je beter zelf op een scooter gaan zitten dan bij iemand achterop.. Daarover gesproken.. ik vertelde een vriendin vanmiddag bij de koffie over jou (die jou overigens erg stoer vind(.. Ze heeft tips! Vanuit Sukhothai doorreizen naar Chiang Mai, daarna door naar Hippiedorp Pai waar je in een houten hutje slapen kunt midden in de natuur. Daar een scootertje huren en 's morgens vroeg naar heetwaterbronnen rijden die 7 km verderop liggen. Zij kwam tijdens haar ritje olifanten tegen!

    Waarschijnlijk heb je zelf al plannen gemaakt, maar wilde je de tips niet onthouden!

    Nog twee weken en dan al kun je al het moois delen met Tom! Fijn!

    liefs!

  • 05 Maart 2015 - 20:33

    Jeroen:

    He Margreet
    Als ik het allemaal zo lees gaat alles je wel goed af. Ik herken wel wat dingetjes, al is het wel wat anders dan ik heb gedaan. Goed dat je zoveel contact zoekt met andere touristen. Want ik ben een hoop einzelgangers tegen gekomen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je in je eentje vermaakt. Het is juist leuk om je ervaringen met anderen te kunnen delen. Geniet maar lekker van de temperatuur. Hier begint de winter te slijten komend weekend word het 14 graden. Ik vind het leuk om je te volgen en geniet maar van al die ervaringen.
    Groetjes van Els en Jeroen

  • 05 Maart 2015 - 22:01

    Wim Van Der Meer En Pa:

    Ben bij Pa hebben jouw laatste bericht gelezen. Vinden het mooi, wat jij allemaal meemaakt. En bijzonder. Volgens Pa geniet je er van. M
    Wij zijn naar de lente tuin geweest. Het was weer heel mooi.

  • 06 Maart 2015 - 12:58

    Vader Jan:

    ik heb het eerder geprobeerd maar dat lukte niet ik hoop nu wel.ik geniet gewoon met jou mee.elke dag weer wat nieuws heerlijk.maar daar ben ik wel wat te oud voor of kom je die ook nog tegen?GA ZO DOOR EN BLIJF VOORZICHTIG JE VADER JAN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 14773

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: