Met vallen en opstaan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Met vallen en opstaan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Met vallen en opstaan

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

09 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik sta op het punt om vanuit Chang Mai door te reizen naar Pai, een klein dorpje in het noorden. In Chang Mai vind je op iedere hoek een tempel. De Wat Phra Sing is de oudste tempel van Chang Mai en deze vind ik indrukwekkend. Daarnaast een prachtige tuin eromheen waarin ik met Thaise groene thee- lijkt op ijsblokjes met siroop- mij vermaak met een spannend boek. Als ik verder loop vraagt een student mij verlegen of hij mij wat vragen mag stellen,dit is om zijn Engels te oefenen. Niet lachen hoor, ik oefen gewoon mee ;-)We zitten al snel een half uurtje te babbelen over de verschillen van onze landen. Gaaf hoor! Gisteren een dagtrip gemaakt naar het National Park. Het is groen en bergzaam. Ik bewonder een paar prachtige watervallen,schitterende Stupa's en het hoogste punt van Thailand. Ik waan mij bijna in Frankrijk en mis Gerrit op zo'n moment wel erg om samen al dit moois mee te kunnen delen...
Na toch wel een paar lastige dagen, pak ik vandaag de draad weer goed op. Tja, het hoort er allemaal bij hoor ik van Tom. En degene die mij een beetje kennen weten natuurlijk dat ik in een keer een volleerd backpacker wil zijn....

  • 09 Maart 2015 - 09:20

    Linda:

    You go girl!

    Xxxx

  • 09 Maart 2015 - 09:36

    Jeanet:

    Margreet op naar je volgende reis
    en ook daar zal je tegen dingen aanlopen maar wat beleef en zie je veel
    nieuwe mensen ontmoeten en genieten
    en jij komt als een volleerd backpacker terug hoor.
    doeiiii xxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Maart 2015 - 14:26

    Mariska:

    Lieve Margreet, wat een leuke verslagen maak je allemaal, af en toe wil ik wel even om een hoekje kijken. Inderdaad zal het af en toe dubbel zijn en mis je bepaalde mensen om mee te delen. Maar op deze manier sta je wel heel dicht bij de mensen om je heen. Ik zie het wel voor me jij zo kwebbelend met wildvreemde mensen. Al die mooie natuur wat een pracht. Liefs Mariska

  • 09 Maart 2015 - 19:04

    Angelique:

    Wauw, wat 'n avontuur! Ik vind het stoer hoor en je bent al bijna 2 weken weg en moet je kijken en lezen wat je al beleefd hebt!Te gek! Leuk hoor om het allemaal te lezen en je beschrijft het ook allemaal zo of je het bijna mee beleeft.ha, ha.Veel reisplezier. John,Angelique,Susan.

  • 09 Maart 2015 - 19:33

    Cilia:

    Hoi Margreet
    Eigenlijk wist je van tevoren al dat er ook moeilijke dagen zouden komen.
    Maar de draad dan weer oppakken is waar het om gaat in het leven.
    En je hebt bewezen dat je het kunt!!
    Natuurlijk wil je graag meteen een volleerd backpacker zijn maar die hebben ditook moeten leren:)
    Je doet het hartstikke goed en nog even en dan komt Tom. Dan gaan jullie samen leuke dingen ondernemen.
    Fijn dat je weer geniet en wij doen het van je verhalen
    Liefs van ons

  • 11 Maart 2015 - 18:39

    Angelique:

    Wat leuk om je verslagen te lezen. Je maakt zoveel mee en heel knap van je dat je sprong in het diepe hebt gemaakt.
    Zoals je zelf al schrijft heb je er ook lastige dagen bij, maar dat maakt volgens mij ook iedere " volleerde" backpacker mee.
    Je ontmoet ook heel veel mensen met verschillende culturen wat ook interessante gesprekken oplevert.
    Nou, we blijven je volgen hoor"
    Hou je haaks en tot gauw.

  • 11 Maart 2015 - 19:19

    Vera De Waard :

    hoi margreet,
    Misschien weet je niet meer wie ik ben, maar ik ben de vriendin van Angelique. Zij vertelde mij van je avontuur. Ik lees dat nu met belangstelling omdat mijn zoon Nick afgelopen. Maandag naar Thailand is gegaan. Na een flinke cultuurschok is hij vandaag met goede moed begonnen aan hun avontuur. Hij is met zijn vriendin gegaan overigens. Hoe leuk om te lezen dat jij het naar je zin hebt. Ik ga je volgen de komende tijd. Veel plezier nog en geniet van je reis.

  • 13 Maart 2015 - 08:19

    John-Nel:

    Dag stoere schoonzus ,we lezen met veel belangstelling je reis verslag en wat doe je het goed veel knuffels van ons

  • 13 Maart 2015 - 16:50

    Susan Groot:

    Lieve Margreeth,
    Wat leuk om mee te mogen genieten van jouw avonturen! :) Krijg zelf alweer de reiskriebels wanneer ik de verhalen lees. Heel erg stoer en leuk wat je mag beleven daar in het mooie Thailand.
    Geniet van de verdere plaatsen die je aan gaat doen en de mensen die je gaat ontmoeten.
    Goeie reis en doe voorzichtig!
    Liefs Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 14819

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: