Ze toeteren allemaal naar mij.... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Ze toeteren allemaal naar mij.... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Ze toeteren allemaal naar mij....

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

06 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Vandaag besluit ik een rustdag te nemen en deze lezend door te brengen. Schaduw zoeken voor de 40c overdag. Ik loop naar een tempelruine en zie daar een heerlijk rustige plek onder de bomen. Lopend er naar toe wordt er veelvuldig getoeterd of stilgestaan door Tuktuks en/ of open taxi's. Ik ben een van de weinige mensen die gaat lopen en dat vinden hier toch wel een beetje vreemd geloof ik. Er valt veel te zien op straat. Scooters met hele gezinnen erop, pa moe en 2 kinderen, zonder helm, auto's met metershoog opgestapelde vracht, veegwagen (soort vuilniswagen) met 6 of 7 dames eraan vastgekleeft als vliegen, open busjes en taxi's en als je er niet meer bij kan, hang je gewoon aan de buitenkant. Ook heb ik meerdere dieren over zien steken, olifanten, honden een slang en een kleine kaaiman ( of krokodil?).
De afwas wordt nog met de hand gedaan en wassen zowel in de rivier als in oude wasmachines. De openbare toiletten lijken op de staande Franse toiletten, alleen spoel je door met een plastic steelpannetje water wat je uit een grote emmer haalt.....
Morgen ga ik inderdaad naar Chang Mai en daarna naar Pai.

  • 06 Maart 2015 - 15:53

    Tom:

    Is dat 'pannetje' niet ook om je bips mee af te spoelen?

  • 07 Maart 2015 - 15:30

    Joke:

    Een echte V.I.P. dus. Best een lekker gevoel moet dat zijn,al dat getoeter achter je aan.

  • 08 Maart 2015 - 14:31

    Marijke :

    Lieve Margreet, net terug van de Sangha en het thema was:opnieuw beginnen.
    Het was een mooie ochtend . Toen ik thuis kwam ga je daar nog even mee verder.
    Mijn gedachten kwamen toen bij jou. Zo'n reis wat een ervaring !!!!!! Wat een mooi begin, wat zal het allemaal brengen. We hadden ook een omhels meditatie.
    Bij deze , omhels ik je , met volle aandacht.
    Dit was een berichtje van zonnig maar stormachtig Schoorl. Ik wens je veel mooie ontmoetingen en kijk uit naar je volgende berichtje. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 14817

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: