Leerling backpacker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu Leerling backpacker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet - WaarBenJij.nu

Leerling backpacker

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

26 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Wow,best wel spannend zo alleen op zo'n groot vliegveld. Samen met twee andere Nederalandse backpackers ga ik op zoek naar een taxi. Het iplan om naar de aankomsthal te gaan en een goedkope taxi te scoren lukt niet omdat ze die hebben afgesloten. Oke, dan maar terug naar de aankomsthal. Ik start met onderhandelen , maar uiteindelijk zet hij op miijn verzoek de meter aan en kom iik toch iets goedkoper uit :-). Ik waan miijzelf in een film, allerlei voertuigen kris kras door elkaar, ook met zijn drieen naast elkaar op een tweebaansweg is geen uitzondering. De strepen op de weg zijn hier om zoveel mogelijjk om overheen te rijjden...
Uiteindelijk kom ik veilig in miijn hostel aan. Dat ziet er tiptop uit en de eigenares heeft alle geduld met mij als backpackerleerling. Ik besluit om wat eten te halen. Na gevraagd te hebben waar ik naar toe moet, loop ik eerst naar links en vervolgens naar rechts. Ik ben toch wel bang om te verdwalen, dus ga toch maar terug naar mijn hostel. ik scoor nog wel een paar bananen:-) Als ik een Deense backpackster zie met een tasje met eten vraag ik haar waar ziij dit heeft gehaald. Zij gaat met miij een rondje om, laat mij de winkels zien en het treinstation. Voor haar eenvoudig, maar zij heeft ondertussen anderhalf jaar ervaring. 'S avonds voor het eerst alleen op pad om te gaan eten. ik zit even later vol trots aan een heerlijke Thaise noodlesoep, wel heet! Hih , zelfs het eten met stokjes gaat mij ineens goed af.
Morgen waag ik een poging om naar de rivier te wandelen en vandaar- uit de Ferrie te nemen naar de Wat Pra Kaew en de Wat Pho...

  • 27 Februari 2015 - 13:59

    Tom:

    Tof om zo snel alweer wat te lezen over je belevenissen! Benieuwd hoe je het paleis en de tempels vindt!

  • 27 Februari 2015 - 14:41

    Jeanet:

    Hey Margreet
    moet je kijken wat je allemaal al aan het doen bent .
    en jij red het daar wel hoor .
    leuk om al nu even een berichtje van te lezen
    nogmaals ga genieten daar en wij wachten rustig weer op een nieuw verhaal
    doeiii xxxx

  • 27 Februari 2015 - 19:13

    Frank De Boer:

    Hoi mam goed om te horen dat je er na mijn gevoel al bijna helemaal inzit en dat de naam (leerling-backpacker) al snel van je af aan het vallen is. Je bent al flink aan het aanpakken en je hebt al snel andere mensen ontmoet. Ik denk dat wij (Frank, Linda en Tom) trots op zo'n moeder mogen zijn. Het valt toch niet mee om als backpack tas een klein vrouwtje op sleeptouw te moeten nemen. (of was het toch andersom;). Maar goed om te horen dat je nog niet terug wilt naar huis en het dus wel bevalt. We wachten af wat je allemaal nog gaat beleven want dit is natuurlijk nog maar het begin van de uitdaging. We horen snel weer van je.

    Groeten van je zoon en natuurlijk van Sandra.

  • 27 Februari 2015 - 20:26

    Marjo:

    Heey Margreet

    Wat leuk om te lezen dat het je goed gaat,en leuk dat stukje van Frank,rugtas waar ga je met dat vrouwtje heen,haha
    ennnn..je heb nog geen namen hoeven te verzinnen,voor "kamergenootjes"waar je voor "gewaarschuwd" was !!Gelukkig maar!!
    Geniet van alles wat op je pad komt,groetjes Marjo

  • 28 Februari 2015 - 12:22

    Anne Blankendaal:

    Goed bezig, lieve Margreet!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Nog een maand dan begint mijn grote avontuur. Stiekem was ik wel eens een beetje jaloers als Tom over zijn backpackervaringen vertelde. tja, eigenlijk zou ik dat ook wel willen... Met Gerrit maakte ik ook al prachtige reizen, maar die hield toch wel meer van een georganiseerde reis, en ik vond dat ook prima! En ja, wat hebben wij samen veel mooie reizen gemaakt. Van kamperen tot een fantastische reis met onze vrienden Jan en El naar Zuid Afrika. En niet te vergeten onze reizen naar Egypte met de kinderen. Na Gerrit zijn overlijden zijn dit 'Gouden' herinneringen. Tom pikte de boodschap van mijn grote wens om te backpacken op en de bedoeling was dat Tom mij de grondbeginselen van het backpacken in 3 weken zou leren. Hij zette mij aan het werk om eens uit te zoeken waar ik naar toe zou willen. Zijn reisfoto's konden mij wellicht op een idee brengen.... Hihi, ik was wel even zoet.... Op een ochtend werd ik wakker- wellicht na een mooie droom (reis)-met het idee om zelf eerst te gaan backpacken. Wel met de wens dat Tom ook 3 weken zou komen en mij alsnog mooie plekjes zou laten zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het reuze spannend, maar heb er onwijs veel zin in. Ik ben nu nog volop bezig met de voorbereidingen, wat erg leuk is. En vandaag dan mijn dagboek aangemaakt. Nog 36 nachtjes slapen

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 14759

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 29 April 2015

huidige reis

Landen bezocht: